Як
показати дітям, що їх цінують?
• Під час зустрічі з дітьми вітайтеся.
• Цікавтеся думкою дітей.
• Допомагайте їм почуватися прийнятими.
• Запитуйте їх про них самих.
• Вислуховуйте дітей.
• Займайтеся дитячими проблемами, конфліктами до того,
як вони стали суттєвими.
• Дозволяйте дітям помилятися.
• Допомагайте їм учитися на ваших помилках.
• Створюйте безпечні та відкриті взаємовідносини.
• Розмовляйте з ними відверто.
• Станьте їхнім однодумцем.
• Дайте зрозуміти, що діти завжди можуть на вас
розраховувати.
• Під час розмови дивіться їм у вічі.
• Скажіть, що готові вислухати їх у будь-який
час.
• Підтримуйте їхні пропозиції.
• Вибачайте підліткам.
• Завжди давайте їм ще один шанс.
• Радьтеся з ними.
• Дякуйте їм.
• Будьте чесними.
• Дайте зрозуміти дітям, що ви - друг.
• Допоможіть їм повірити в себе.
• Запитайте, про що вони мріють, заохочуйте їх,
переконуючи в тому, що мрії можуть
стати реальністю.
• Називайте їх лише на ім'я.
• Дайте дитині відчути відповідальність.
• Часто і невимушено говоріть компліменти.
• Будьте доброзичливим учителем для дитини.
Поради щодо покращення психологічного клімату
в класі
1. Організація загальних
колективних справ, спільних переживань:
• колективні привітання з днем народження учнів;
• виявлення щирого співчуття від імені класу в дні сумних подій, хвороби, невдач;
• спільні поїздки-екскурсії пам'ятними місцями, походи;
• спільне відвідування концертів, вистав;
• спільне проведення святкових днів.
2. Уміння вчителя формувати гуманні взаємини з учнями:
• сигнал вашої доброзичливості - добра усмішка, привітність. Ви не маєте наголошувати на відмінностях у соціальному статусі, віці, відмінностях між собою й учнем. Висловлюйте власне розуміння доброзичливо, у формі поради. Умійте уважно і зацікавлено слухати учнів;
• враховуйте індивідуальні особливості школяра (запальність, мовчазність, вразливість, замкнутість), його стан, ставлення до вас;
• умійте вислухати людину, особливо у хвилини напруженої ситуації, що виникла внаслідок певних неприємностей, непорозумінь;
• зберігайте «секрети», довірча бесіда потребує обережності, делікатності;
• шанобливо ставтеся до думки інших людей (ви можете помилитися). Намагайтеся переконувати, не поспішайте використовувати адміністративні права;
• прагніть сказати про учня добре слово, якщо він цього заслуговує. Схвалення діє сильніше, ніж осуд. Ураховуйте, що часті схвалювання тих самих учнів, протиставлення їхніх успіхів вадам інших сприяють поганому ставленню до цих дітей усього класу.
• колективні привітання з днем народження учнів;
• виявлення щирого співчуття від імені класу в дні сумних подій, хвороби, невдач;
• спільні поїздки-екскурсії пам'ятними місцями, походи;
• спільне відвідування концертів, вистав;
• спільне проведення святкових днів.
2. Уміння вчителя формувати гуманні взаємини з учнями:
• сигнал вашої доброзичливості - добра усмішка, привітність. Ви не маєте наголошувати на відмінностях у соціальному статусі, віці, відмінностях між собою й учнем. Висловлюйте власне розуміння доброзичливо, у формі поради. Умійте уважно і зацікавлено слухати учнів;
• враховуйте індивідуальні особливості школяра (запальність, мовчазність, вразливість, замкнутість), його стан, ставлення до вас;
• умійте вислухати людину, особливо у хвилини напруженої ситуації, що виникла внаслідок певних неприємностей, непорозумінь;
• зберігайте «секрети», довірча бесіда потребує обережності, делікатності;
• шанобливо ставтеся до думки інших людей (ви можете помилитися). Намагайтеся переконувати, не поспішайте використовувати адміністративні права;
• прагніть сказати про учня добре слово, якщо він цього заслуговує. Схвалення діє сильніше, ніж осуд. Ураховуйте, що часті схвалювання тих самих учнів, протиставлення їхніх успіхів вадам інших сприяють поганому ставленню до цих дітей усього класу.
Немає коментарів:
Дописати коментар