середа, 12 квітня 2017 р.

Поради педагогам, котрі працюють із важковиховуваними дітьми



Як показати дітям, що їх цінують?
 
•   Під час зустрічі з дітьми вітайтеся.
•   Цікавтеся думкою дітей.
•   Допомагайте їм почуватися прийнятими.
•   Запитуйте їх про них самих.
•   Вислуховуйте дітей.
•   Займайтеся дитячими проблемами, кон­фліктами до      того, як вони стали суттєвими.
•   Дозволяйте дітям помилятися.
•   Допомагайте їм учитися на ваших по­милках.
•   Створюйте безпечні та відкриті взаємовід­носини.
•   Розмовляйте з ними відверто.
•   Станьте їхнім однодумцем.
•   Дайте зрозуміти, що діти завжди можуть на вас розраховувати.
•   Під час розмови дивіться їм у вічі.
•   Скажіть, що готові вислухати їх у будь-який час.
•   Підтримуйте їхні пропозиції.
•   Вибачайте підліткам.
•   Завжди давайте їм ще один шанс.
•   Радьтеся з ними.
•   Дякуйте їм.
•   Будьте чесними.
•   Дайте зрозуміти дітям, що ви - друг.
•   Допоможіть їм повірити в себе.
•   Запитайте, про що вони мріють, заохочуйте їх, переконуючи в тому, що мрії можуть стати ре­альністю.
•   Називайте їх лише на ім'я.
•   Дайте дитині відчути відповідальність.
•   Часто і невимушено говоріть компліменти.
•   Будьте доброзичливим учителем для дитини.

 Поради щодо покращення психологічного клімату в класі
1. Організація загальних колективних справ, спільних переживань:
•   колективні привітання з днем народження учнів;
•   виявлення щирого співчуття від імені класу в дні сумних подій, хвороби, невдач;
•   спільні поїздки-екскурсії пам'ятними міс­цями, походи;
•   спільне відвідування концертів, вистав;
•   спільне проведення святкових днів.
2. Уміння вчителя формувати гуманні вза­ємини з учнями:
•   сигнал вашої доброзичливості - добра усмішка, привітність. Ви не маєте наголошу­вати на відмінностях у соціальному статусі, віці, відмінностях між собою й учнем. Вислов­люйте власне розуміння доброзичливо, у формі поради. Умійте уважно і зацікавлено слухати учнів;
•   враховуйте індивідуальні особливості шко­ляра (запальність, мовчазність, вразливість, зам­кнутість), його стан, ставлення до вас;
•   умійте вислухати людину, особливо у хви­лини напруженої ситуації, що виникла внаслідок певних неприємностей, непорозумінь;
•   зберігайте «секрети», довірча бесіда потребує обережності, делікатності;
•   шанобливо ставтеся до думки інших людей (ви можете помилитися). Намагайтеся перекону­вати, не поспішайте використовувати адміністра­тивні права;
•   прагніть сказати про учня добре слово, якщо він цього заслуговує. Схвалення діє сильніше, ніж осуд. Ураховуйте, що часті схвалювання тих самих учнів, протиставлення їхніх успіхів вадам інших сприяють поганому ставленню до цих дітей усього класу.

Немає коментарів:

Дописати коментар